BALTIJAS VADOŠO IZSTĀŽU RĪKOTĀJS

Inovatīvas idejas un risinājumi veicina izaugsmi! – apliecina izstāde “Riga Food 2019”!

7. septembrī Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā noslēdzās Baltijas nozīmīgākā pārtikas industrijas izstāde “Riga Food 2019”, kas pulcēja pārtikas nozares profesionāļus no 50 pasaules valstīm un demonstrēja pieaugošo inovāciju lomu pārtikas nozarē.

“Priecē, ka arvien vairāk tiek domāts par patērētāju vajadzībām un vēlmēm. Jaunu, oriģinālu un, galvenais, veselīgu produktu izveide, mūsdienu tehnoloģiju ieviešana, videi un cilvēkam draudzīga iepakojuma radīšana un citas inovācijas, ko varēja iepazīt izstādē “Riga Food 2019”, sekmē uzņēmumu attīstību,” norāda „Riga Food” vadītājs Rolands Nežborts.

Šogad kopumā izstādē „Riga Food” savas preces un pakalpojumus prezentēja 700 uzņēmumu no 37 valstīm. 65 % no dalībniekiem bija ražotāji, 30 % – tirgotāji un vairumtirgotāji, savukārt 3 % – pakalpojumu sniedzēji.

Pirmo reizi “Riga Food” bija pārstāvēti uzņēmumi no Baškortostānas, Lielbritānijas un Rumānijas! Šogad izstādē bija rekordliels kopstendu skaits – 16 ekspozīcijas, kas pārstāvēja Baltkrieviju, Čehiju, Gruziju, Igauniju, Itāliju, Meksiku, Latviju, Lietuvu, Kanādu, Uzbekistānu, Poliju, Ukrainu un Hersonas apgabalu, Krieviju: Baškortostānu, Tulas apgabalu un Altaja novadu.

Četru dienu laikā izstādi apmeklēja 38 900 interesentu un profesionāļu no 50 pasaules valstīm. 40 % bija ārvalstu apmeklētāji.

“Riga Food 2019” atklāšanas ceremonijā piedalījās un izstādes oficiālajā apgaitā devās zemkopības ministrs Kaspars Gerhards, Rīgas pilsētas izpilddirektors Juris Radzevičs, Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 valdes priekšsēdētājs Viesturs Tīle un “Riga Food” projektu vadītājs Rolands Nežborts. Tāpat ar savu klātbūtni bija pagodinājuši Austrijas, Baltkrievijas, Beļģijas, Čehijas, Dānijas, Gruzijas, Krievijas, Itālijas, Japānas, Slovākijas, Ukrainas, Ungārijas, Uzbekistānas un citu valstu vēstnieki un diplomāti.

Latvijas nacionālajā kopstendā savus jaunākos pārtikas produktus prezentēja 22 uzņēmumi – “Almarini”, “Aloja Starkelsen”, “Dimdiņi”, gaļas nams “Ādaži”, “Kronis”, “Lat Eko Food”, “LKOM", “Jaunpils pienotava”, “Mosenc”, “Perfecto”, “Skrīveru saldumi”, “Top Food”, “Valežs”, “Very Berry” un Latvijas Maiznieku biedrības biedri: “N. Bomja maiznīca”, “Lielezers”, “Dona”, maiznīca “Flora”, “Hanzas maiznīca”, “Lāči”, “Saldus maiznieks”, “LPB maizes ceptuve “Priekule” un “Puratos”.

Latvijas novadu hallē ar savu gastronomisko piedāvājumu un kulināro mantojumu dižojās mazie uzņēmumi un mājražotāji. Kazas siers, gelato, ingvera želejkonfektes, pikanti čatniji, kaltēti bumbieri, deviņvīru spēka tēja, kadiķu ogas, asari želejā, turku zirņu krekeri, šitake sēnes, smalkais muslis, ķiploku mērces un citi labumi izstādē raisīja lielu interesi, un tos ar ziņkāri nobaudīja gan pārtikas eksperti, gan ikdienas patērētāji.

“Mūsu mērķis ir atbalstīt mazos produktu ražotājus. Vasaras sākumā aicinājām katru Rīgas reģiona pašvaldību dalībai izstādē izvirzīt vienu uzņēmēju, un tādējādi “Riga Food 2019” vienkopus sapulcējām lieliskākos saimniekus, kuri apmeklētājus pārsteidza ar savu veikumu. Labi klājās tiem, kuri veido unikālus produktus. Nav noslēpums, ka daudzas oriģinālās garšas tiek veidotas no senajām garšām apvienojumā ar mūsdienu pieeju un tehnoloģijām,” stāsta Rīgas plānošanas reģiona Uzņēmējdarbības atbalsta centra vadītāja Dace Grīnberga.

Kvalitatīva pasākumu programma
Līdztekus “Riga Food 2019” ekspozīcijai notika arī virkne prezentāciju, semināru, meistarklašu un biznesa tikšanos. Ķīpsalā bija atvērta “Electrolux” mācību virtuve! Profesionāļi izstādē sprieda gan par industriāliem lietu interneta (IOT) risinājumiem un kā tos praktiski izmantot pārtikas industrijā, gan par inovatīvu produktu ražošanu, gan piedalījās starptautiskā kontaktbiržā. Savukārt gardēži izstādē izmantoja iespēju nogaršot jaunākos produktus, iepazīt virtuves tehniku, piedalījās meistarklasēs, degustēja un smēlās idejas un receptes savai ēdienkartei u. c.

Idejas ar pievienoto vērtību pārtikas nozarei
“Riga Food 2019” tika paziņoti pirmie Eiropas Inovāciju un tehnoloģiju institūta zināšanu kopienas “EIT Food” jauno ideju / jaunuzņēmēju konkursa “Inovāciju balva” uzvarētāji. Tālākas idejas virzībai tika piešķirti granti kopumā 15 tūkstošu eiro apmērā. Par uzvarētājiem deviņu uzņēmumu konkurencē kļuva “Smart Packaging” un “SpirulinaNord”.

““Smart Packaging” izmanto viedo sensoru sistēmas ēdiena iepakojumā, lai noteiktu ēdiena svaigumu un samazinātu pārtikas atkritumus vai veselības riskus, ko rada neprecīzi ēdiena derīguma termiņi. Ik gadu gandrīz deviņi miljoni tonnu ēdiena nonāk atkritumos neprecīzu derīguma termiņu dēļ, radot vairāk nekā 140 miljardu eiro lielus zaudējumus,” norāda “Smart Packaging” līdzdibinātāja Solvita Kostjukova.

Savukārt “SpirulinaNord” ir Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) zinātnieku radīta tehnoloģija, kas ļauj Latvijas klimatā audzēt vērtīgo tropu mikroaļģi spirulīnu un piedāvāt to klientiem lietošanai svaigā veidā. “Spirulīna ir augstvērtīgs augu valsts olbaltumvielu, vitamīnu, minerālu un antioksidantu avots,” skaidro idejas attīstītāji – RTU zinātnieces Agnese Stunda-Zujeva, Kristīne Veģere un biznesā pieredzējušais Kaspars Veģeris.

Pavāru konkursi raisa plašu rezonansi!
“Riga Food 2019” norisinājās seši pavāru konkursi, kuros kopā startēja 43 dalībnieki. Titulu „Latvijas gada pavārs 2019”, „Reaton” zelta pavārnīcu un 700 eiro pārliecinoši ieguva Pāvels Skopa, 2. vietā atstājot Jāni Osi, bet 3. vietā – Jegoru Porulevu no Igaunijas. Par labāko pavārzelli žūrija atzina Nikitu Buslajevu, kurš gan ikdienā, gan konkursā strādāja kopā ar Jegoru Porulevu.

„Dinozauru cīņas’’ pavārmākslā
Visvairāk skatītāju pulcēja konkurss “Meistarpavārs 2019”, ko paši tā dalībnieki iesaukuši par “dinozauru konkursu”. Sevi par dinozauriem sauc Latvijas vadošie šefpavāri, kuri ne tikai jau gadiem strādājuši, lai veidotu restorānu kultūru Latvijā, bet arī gozējušies dažādos televīzijas šovos. Meistarpavāra titulu šogad izcīnīja daudzu konkursu laureāts, restorāna “Entresol” šefpavārs Raimonds Zommers.

„Bocuse d’Or” Latvijas nacionālā atlase
Pasaules populārākā pavāru konkursa „Bocuse d’Or” Latvijas nacionālajā atlasē piedalījās tikai divi pavāri: Dinārs Zvidriņš un Juris Latišenoks ar saviem palīgiem – Tomu Fridrihsonu un Danu Ivanovu. Sacensība bija sīva, bet pirmo reizi „Bocuse d’Or” Latviju pārstāvēs Dinārs Zvidriņš. Žūrija vērtēja arī pavāra palīgus, par labāko atzīstot Jura Latišenoka palīgu Danu Ivanovu.

Baltijas kulinārais mantojums

Jau par tradīciju kļūst Baltijas komandu konkurss “Baltijas kulinārais mantojums”, kur jau atkārtoti žūrija par labāko atzina Latvijas komandu. Savukārt skatītāju simpātiju ieguva lietuviešu komanda. Latvijas komandā startēja trīs pavāri: Kristīne Strode, Baiba Brasle, Aigars Sīlis un viņu menedžeris Viesturs Lasmanis. Lai šī konkursa tradīciju nostiprinātu vēl vairāk, apbalvošanas ceremonijā tika parakstīts trīspusējs sadarbības memorands, kas nosaka, ka turpmāk šis konkurss “ceļos” no vienas Baltijas valsts uz otru.

“Zero Waste Challenge”
Baltijas skolu konkurss “Zero Waste Challenge” aicināja jaunos pavārus aizdomāties par klimata pārmaiņām, ko rada arī ēdiena izniekošana, tāpēc konkursa mērķis bija atstāt pēc iespējas mazāk atkritumu. No katras Baltijas valsts konkursā piedalījās divas skolas, un labākā šoreiz izrādījās Igaunijas kulinārā skola “Teko”. Vairāk par “Pavāru kluba” konkursiem: www.bt1.lv/rigafood/read.php?subid=9434

Latvijā ražotās pārtikas kvalitātes konkursu rezultāti
Šogad izstādē notika izcilas kvalitātes pārtikas produktu konkursi medus, piena un maizes produktu kategorijās. “Medus kvalitātes konkursā 2019” zelta medaļu un 1. vietu saņēma Rimants Gaidamovičs par griķu medu, 2. vietu – z/s “Dorītes” par liepu medu,
3. vietu – Maija Malnača par dažādu ziedu medu.

“Maizes kvalitātes konkursā 2019” zelta medaļas saņēma: maiznīca “DONA” par “Kviešu pilngraudu maizi”, “Hanzas maiznīca” par “Pilngraudu rudzu maizi”, “LĀČI” par “Īsto graudu maizi”, “Cannelle Bakery” par “Beigeli”, maiznīca “Lielezers” par “Dzirnavu tumšo sēklu rupjmaizi”, “Madonas maiznieks” par rupjmaizi ”Lāčplēša”, “Saldus maiznieks” par rudzu maizi “Kurzemnieku”. Savukārt sudraba medaļas pasniedza maiznīcai “SOLO” par “Graudu maizi / Cēsu maizi”, “Fazer Latvija” par dārzeņu maizi “Pastinaks un burkāns”, maiznīcai “Flora” par “BIO sēklu maizi” un maiznīcai “Priekule” par rupjmaizi “Aļļu”.

Šogad labākie piena produkti tika noteikti piecās kategorijās. 2018. / 2019. gada jauno produktu I grupā “Raudzētie piena produkti” 1. vietu un “Riga Food 2019” zelta medaļu saņēma “Tukuma piens” ražotais “Grieķu jogurts super brokastis auzu ar āboliem un kanēli” (meistare Vita Poškus). Savukārt jauno produktu II grupā “Sieri” zelta medaļu izcīnīja “Latvijas piens” ražotais svaigais siers “Sniega bumbas ar fetas garšu” (meistare Inese Grundmane). Un III grupā “Saldējums” zelta medaļu ieguva "Rūjienas saldējuma" ražotais saldējums “Mini Melts” ar melleņu garšu (meistare Sanda Gūte).

Skābā krējuma ar tauku saturu 25 % grupā godalgotā 1. vieta tika piešķirta "Tukuma piens" ražotajam skābajam krējumam “EKSPORTA” (meistare Sandra Firleja). Biezpiena ar tauku saturu 9 % grupā godalgoto “Riga Food” zelta medaļu ieguva "Talsu piensaimnieks" ražotais pilnpiena biezpiens “Talsu” ar tauku saturu 9 % (meistari Dina Zazīte un Mārtiņš Raksa).

Sviesta grupā godalgotā 1. vieta tika piešķirta "Tukuma piens" ražotajam saldkrējuma sviestam “EKSPORTA”, 82,5 % (meistare Sandra Firleja). Savukārt nogatavinātā puscietā siera grupā 1. vieta tika piešķirta "Smiltenes piens" ražotajam nogatavinātajam puscietajam Holandes sieram, 45 % (meistare Vita Puriņa). Vairāk par piena konkursa uzvarētājiem: www.bt1.lv/rigafood/read.php?subid=9409

Izstādes ”Riga Food 2019” iepakojums Nr. 1

Iepakojumu konkursā “Grand Prix” žūrijas locekļi piešķīra “Pobeda Confectionery” unikālās šokolādes iepakojumam. 1. vietu ieguva “Kabiles muižas vīna darītava” par iepakojumu dzirkstošajiem dzērieniem, 2. vietu – “Kronis” par jauno zupu iepakojumu stāvpakās un bronzas godalgu saņēma “Capulus terra” jeb kafijas grauzdētava “Curonia”.

Pēc izstādes “Riga Food 2019” apmeklētāju balsojuma grupā “Iepakojums dzērieniem” 1. vietu ieguva “Keramexclusive” par keramikas suvenīriepakojumu dzērieniem “VIOLIN”, grupā “Iepakojums konditorejai un saldumiem” vislielākās izstādes apmeklētāju simpātijas izpelnījās “Vajars” šokolādes krēma “Magmum Šoko” iepakojums.

Zelta godalgu grupā “Iepakojums maizei un bakalejas izstrādājumiem” ieguva “Latvijas maiznieks” par iepakojumu “Latvijas graudu maize”. Grupā “Iepakojums gaļai un gaļas izstrādājumiem” vislielākās izstādes apmeklētāju simpātijas izpelnījās “Noo Lihatoostus” par iepakojumu “Snakker”, savukārt grupā “Iepakojums zivīm un zivju produktiem” 1. vietu ieguva “Oscars Fish” par iepakojumu saldētiem produktiem un 2. vietu par konservu kārbu tuneli.

Savukārt grupā “Iepakojums pārtikai, kas neietilpst iepriekš minētajās produktu grupās” 1. vietu ieguva “Baltic Bio Grain” par iepakojumu “Zaļi dzīvot neaizliegsi”. Vairāk par konkursa uzvarētājiem: www.bt1.lv/rigafood/read.php?subid=9426

Nākamā – jubilejas – 25. starptautiskā pārtikas, dzērienu, pārtikas pārstrādes, tehnoloģiju, iepakojuma, inovāciju, sabiedriskās ēdināšanas, viesnīcu un veikalu aprīkojuma un servisa izstāde “Riga Food 2020” notiks 2020. gadā no 9. līdz 12. septembrim Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā, Rīgā.

”Riga Food” rīko Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1 sadarbībā ar Latvijas Republikas Zemkopības ministriju, Agroresursu un ekonomikas institūtu, Latvijas Tehnoloģisko centru, „EEN Latvija”, Pavāru klubu, „Diplomatic Economic Club Latvia” u. c.

Vairāk par „Riga Food”: www.rigafood.lv
Sekojiet aktualitātēm arī sociālajā tīklā: facebook.com/rigafood




Top