BALTIJAS VADOŠO IZSTĀŽU RĪKOTĀJS

Vērtīgi darījumi un jaunu garšu atklājumi! – veiksmīgi noslēgusies izstāde “Riga Food 2020”!

Septembrī Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā noslēdzās Baltijas nozīmīgākā pārtikas industrijas izstāde “Riga Food 2020”, kurā savus produktus un pakalpojumus prezentēja 400 uzņēmumu no 30 pasaules valstīm.

“Par spīti neticībai, neskaidrībai un esošajai situācijai pasaulē 25. pārtikas izstāde “Riga Food 2020” notika, un uzņēmēji to atzina par drošu platformu jauniem darījumiem un lielisku vietu, kur iepazīt Baltijas pārtikas nozares inovācijas, tehnoloģijas un risinājumus,” uzsver “Riga Food” vadītājs Rolands Nežborts.

Izstādē “Riga Food 2020” apmeklētāji varēja doties gastronomiskā ceļojumā, paviesojoties 10 valstu – Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Beļģijas, Čehijas, Kanādas, Moldovas, Japānas, Ukrainas un Polijas – nacionālajos kopstendos. Pirmo reizi izstādes vēsturē bija apskatāms Japānas nacionālais kopstends, kas raisīja plašu interesi un rezonansi sabiedrībā un medijos. Interesenti varēja iepazīt Japānas tējas kultūru un nobaudīt tējas, kas ir viens no Japānas galvenajiem eksporta produktiem uz Eiropas Savienību.
Četru dienu laikā izstādi apmeklēja 18 100 interesentu.

“Riga Food 2020” atklāšanas ceremonijā piedalījās zemkopības ministrs Kaspars Gerhards, Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 valdes priekšsēdētājs Viesturs Tīle un “Riga Food” vadītājs Rolands Nežborts.

“Lauksaimniecības, pārtikas ražošanas un pārstrādes nozares ieņem svarīgu lomu Latvijas tautsaimniecībā. Latvijas pašmāju produkti jau tiek eksportēti uz vairāk nekā 150 pasaules valstīm. Lai veicinātu sadarbības iespējas, kā arī sniegtu iespēju ikvienam prezentēt savus produktus, ir būtiski sekmēt sadarbību un jaunu ideju rašanos arī izstādēs! Lai turpinātu stiprināt vietējo tirgu, veicinātu konkurenci Eiropas Savienības un arī pasaules tirgos, ir svarīgi nepārtraukti rūpēties par nozaru stabilitāti, kā arī iespējām arvien attīstīties, rodot jaunus tirgus starptautiskā līmenī,” izstādes “Riga Food 2020” atklāšanā norādīja Zemkopības ministrs Kaspars Gerhards.

Tāpat ar savu klātbūtni izstādi bija pagodinājuši Beļģijas, Čehijas, Gruzijas, Moldovas, Japānas, Kanādas, Krievijas, Ķīnas, Korejas, Nīderlandes, Japānas, Uzbekistānas, Ukrainas, Ungārijas, Itālijas, Slovākijas, Spānijas, Šveices un citu valstu vēstnieki un diplomāti.

““Riga Food” bija lieliska iespēja prezentēt mūsu Moldovas produktus un investīciju iespējas ne tikai Latvijas sabiedrībai, bet arī visiem šī nozīmīgā starptautiskā pārtikas nozares pasākuma apmeklētājiem,” – tā Moldovas Republikas vēstnieks Latvijā Andrians Roša (Andrian Ro?a).

Izstādē piedalījās Ukrainas Tirdzniecības nams, kas Latvijas eksportspējīgajiem uzņēmumiem piedāvāja sadarboties ar Ukrainas tirdzniecības tīkliem: “Auchan”, “Velyka Kyshenia”, “Marketopt”, “Nash Krai”, “Rost”, “Velmart”, “Tavria V”, “VARUS” , “ATB”, “MegaMarket”, “EkoMarket”,”Billa”, “Pcholka Market” un “Fozzu”.
“Izstādē ieguvām daudz jaunu vērtīgu kontaktu, turklāt tika noslēgti septiņi jauni līgumi par kopējo darījumu summu 500 000 eiro,” norāda Ukrainas Tirdzniecības nama pārstāvis Aleksandrs Petrovs.

Baltijas pārtikas nozares inovācijas vienuviet
Veselīgs un inovatīvs – šie divi vārdi precīzi raksturo pēdējos gados latviešu radīto pārtikas nozarē. Inovatīvi ir ne tikai produkti, bet arī to radīšanas process! Par to varēja pārliecināties ikviens izstādes “Riga Food 2020” apmeklētājs, jo Ķīpsalā jaunākās inovācijas, tehnoloģijas un aktualitātes pārtikas produktu un dzērienu ražošanā un pārstrādē prezentēja Baltijas uzņēmumi.

Apmeklējot Latvijas Tehnoloģiskā centra Latvijas Inovāciju ekspozīciju, varēja iepazīt uzņēmēju, zinātnieku un pētnieku izstrādātos jaunākos produktus un risinājumus pārtikas nozarē. Dalībnieku piedāvājums bija gana plašs – gan veselīgi našķi, gan mārrutku izstrādājumi, gan Latvijā audzēta spirulīna, gan ar ultraskaņas metodi iegūti augu ekstrakti, gan dabiski pārtikas iesaiņojamie materiāli u. c. Kā atzina paši uzņēmēji, viņus ļoti iedvesmoja lielā apmeklētāju interese, bet jo īpaši vērtīga bija profesionāļu atzinība un ieteikumi.

“Dažiem uzņēmējiem jau izstādē izdevās noslēgt produkcijas eksporta līgumus, nemaz nerunājot par līgumiem ar vietējiem veikalu un restorānu tīkliem. Inovācijas stenda dalībniekus uzrunāja gan “Rimi klēts” un “Elvi”, gan SIA “Lāči” veikalu tīkli, gan “Sky & More” Gourmet tirgus un Kalnciema tirgus. Vēl kādam tika piedāvāts tirgot savu produkciju Jūrmalā, citam – starptautiskā interneta veikalā. Starp citu, pēc izstādes mūsu stenda dalībnieka produkcija – roku dezinfekcijas līdzekļi – tiks tirgoti Somijas lidostās,” norāda Latvijas Tehnoloģiskā centra vadītājs Ints Vīksna.

Savukārt Agroresursu un ekonomikas institūta Inovāciju ekspozīcijā dalībnieki prezentēja kaņepju šķirni "Pūriņi” un jauno kailgraudu miežu šķirni “Kornelija”, kas ir augstvērtīga pilngraudu izejviela nišas un funkcionālo produktu izstrādei. Izstrādātāji piedāvāja sadarbības iespējas sēklaudzētājiem, lauksaimniekiem un pārstrādātājiem ar mērķi sadarboties šķirnes izpētē, kā arī graudu testēšanā jaunu nišas un funkcionālo produktu izstrādei.

Latvijas nacionālais kopstends
Latvijā ražotus saldumus, garšvielas, ievārījumus, gaļas izstrādājumus, sieru, kafiju un vēl daudzus citus gardus pārtikas produktus Latvijas nacionālajā kopstendā prezentēja “Aloja Starkelsen”, gaļas nams “Ādaži”, “Jaunpils pienotava”, “Top Food”, “Mosenc”, “Valežs”. Savukārt ar plašo Latvijas maizes ražotāju piedāvājumu iepazīstināja Latvijas Maiznieku biedrības biedri – “Dona”, N. Bomja maiznīca “Lielezers”, “Saldus maiznieks”, “Lāči” un “Hanzas maiznīca”.

Pēc pārtraukuma izstādē atkal Latvijas zivrūpnieki
Lielu apmeklētāju interesi izraisīja Agroresursu un ekonomikas institūta (AREI) Zivrūpniecības nozares stends “Latvia canned fish”, kurā savu produkciju prezentēja ’’Karavela’’, ’’Banga Ltd’’. un ’’Verģi’’. “Par mūsu produkciju interesējās gan ārvalstu biznesmeņi, gan mūsu pašu cilvēki. Vai tiks atrasti jauni ārvalstu partneri? Rādīs laiks. Bet jau tagad ir skaidrs, ka ļoti vērtīga bija izdevība informēt Latvijas iedzīvotājus, lai lauztu stereotipus par zivju produkciju un parādītu tās dažādību, kvalitāti un garšas īpašības,” uzsver AREI Tehnoloģiju pārneses centra Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja asoc. prof., Dr. oec Ingūna Gulbe.

Grila parks
Visas četras dienas Ķīpsalā darbojās arī Grila parks, kas izstādi piepildīja ar kārdinošu grilēta ēdiena smaržu, jo norisinājās grilēšanas sacensības, grilēšanas teātra izrādes, šefpavāra Ingmara Ladiga meistarklases, čili ēšanas sacensības un degustācijas. Izstādes apmeklētāji varēja iepazīties un iegādāties daudzveidīgu grilēšanas aprīkojumu, sākot no visu veidu griliem līdz pat grila stangām. Grilu tirgotāji konsultēja un sniedza atbildes gan par grila izvēli, gan grila aksesuāriem, gan grilēšanas knifiņiem.

Pārtikas kvalitātes konkursi
Jau tradicionāli starptautiskajā izstādē “Riga Food” notika izcilas kvalitātes pārtikas produktu konkursi. Medus konkursā “Riga Food” medaļas saņēma Lolita Rudzīte par pavasara, liepziedu medu, kas ievākts Skrīveru dendroloģiskajā parkā, Maija Malnača par dažādu ziedu medu, kas ievākts Viesītes novadā, un Ilze Grava-Niķe par liepziedu medu, kas ievākts Rīgā.

Piena kvalitātes konkursā kategorijā “Biezpiens ar tauku saturu līdz 0,5 %” 1. vietu ieguva PKS "Straupe" par vājpiena biezpienu ar tauku saturu līdz 0,5 % (meistare Gunta Tetere), jauno produktu grupā “Sieri” zelta medaļa tika piešķirta AS “Smiltenes piens” ražotajam sieram “Smiltene” (meistare Vita Puriņa). Savukārt grupā “Skābpiena produkti” 1. vietu ieguva “FOOD UNION” (AS “Rīgas piena kombināts”) par “Lakto. Rabarbers, ērkšķoga” (meistars Viktors Biziks), bet grupā “Saldie biezpiena izstrādājumi” zelta medaļu ieguva “Smiltenes piena” biezpiena torte ar apelsīnu ievārījumu (meistare Vita Puriņa). Pirmo godalgoto vietu grupā “Saldējums” ieguva “Rūjienas saldējums” par šokolādes saldējumu ar brūkleņu piedevu šokolādes vafeles konusā (meistare Sanda Gūte).

“Piena pārstrādes uzņēmumi atkal ir pacentušies, lai pārsteigtu patērētājus ar jaunām, nebijušām garšu un smaržu kombinācijām. Uzņēmumi kārtējo gadu ir pierādījuši, ka varam būt radoši un inovatīvi. Ikviens uzņēmums, apvienojot meistaru prasmi, izdomu un labākās izejvielas, ir spējis mūs pārsteigt, tāpēc aicinām ne tikai nobaudīt produktus no godalgoto saraksta, bet arī izvēlēties Latvijā ražotus, kvalitatīvus piena produktus, atbalstot savus piena ražotājus un pārstrādātājus,” norāda kooperatīvās sabiedrības LPCS valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks.

Savukārt 2019. / 2020. gada jauno piena produktu iepakojuma konkursā “Riga Food 2020” zelta medaļa tika piešķirta AS “Tukuma piens” skābpiena dzēriena “Turku Ayran” (500 g) iepakojumam un “Turku jogurts. Mango” (300 g) iepakojumam.

Nākamā 26. starptautiskā pārtikas, dzērienu, pārtikas pārstrādes, tehnoloģiju, iepakojuma, inovāciju, sabiedriskās ēdināšanas, viesnīcu un veikalu aprīkojuma un servisa izstāde “Riga Food 2021” notiks trīs dienas – 2021. gadā no 9. līdz 11. septembrim Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā, Rīgā.



1672125646_10786.jpg
1010873653_10786.jpg
338360824_10786.jpg
1291762651_10786.jpg
416816541_10786.jpg
1919892474_10786.jpg
1801419469_10786.jpg
1249344472_10786.jpg
967451018_10786.jpg
2112245489_10786.jpg
941574372_10786.jpg
388193318_10786.jpg
799968186_10786.jpg
114496275_10786.jpg
1359293436_10786.jpg
1673138180_10786.jpg
921454951_10786.jpg
1966877403_10786.jpg
2070869783_10786.jpg
2137735427_10786.jpg
1846552287_10786.jpg
56336738_10786.jpg
1714532805_10786.jpg
1828098284_10786.jpg
708218056_10786.jpg
1697758571_10786.jpg
1133606563_10786.jpg
1355762820_10786.jpg
1501538675_10786.jpg
1501651238_10786.jpg
1294732997_10786.jpg
78961754_10786.jpg
1825791939_10786.jpg
1601092344_10786.jpg
1028845020_10786.jpg
542922223_10786.jpg
1146228096_10786.jpg
1680992324_10786.jpg
1369312108_10786.jpg
863202303_10786.jpg
610463202_10786.jpg
195190730_10786.jpg
1125193981_10786.jpg
1845903970_10786.jpg



Top